שפע פרנסה - ותכשיטי הקבלה

המילה "פרנסה" בעברית משמעותה הכנסה כלכלית, אך בקבלה יש לה משמעות עמוקה יותר שמתגלה באותיות של המילה.

תכשיטי שפע ופרנסה של קבלת האר"י מיישמים עקרונות קבליים שורשיים שמעניקים לעונד אותם – שפע פרנסה.

.

האותיות והמבנה של המילה 'פרנסה':

  • פ': האות פ' מסמלת פתיחה – פתח לברכה ולשפע. החסידות מדברת על כך שפרנסה אינה רק עבודה או הכנסה אלא פתיחה של צינורות רוחניים שמגיעים מלמעלה, דרך הכלים שהאדם יוצר במעשיו ובתפילותיו.
  • ר': האות ר' מסמלת את ה"ריקנות" – מצד אחד יש בה שפע פוטנציאלי, אך מצד שני היא מייצגת גם חיסרון או מחסור שצריך להתמלא. העבודה של האדם בעולם הזה היא למלא את החיסרון הזה באמצעות השתדלות ופעולות כדי ליצור צינור לשפע שיימשך מלמעלה.
  • נ': האות נ' מסמלת את הנפילה וההשתחוויה, תכונה שמבטאת את הענווה וההכרה בכך שהשפע מגיע מהקב"ה בלבד. הפרנסה לא מגיעה רק מתוך עבודה קשה אלא מתוך הבנה שהכול בידיים של הקב"ה, ולכן יש צורך בנפילה פנימית – בהכרה והתבטלות כלפי מקור השפע האמיתי.
  • ס': האות ס' מסמלת סגירה או מעגל שלם, המגן על השפע שהאדם מקבל. כאשר האדם זוכה בפרנסה, יש צורך בשמירה – שמירה על הברכה, והבנה שלא מדובר בשפע חיצוני בלבד אלא בשפע שמגיע ממקור רוחני.
  • ה': האות ה' מייצגת את האות שבה נברא העולם (כפי שמתואר בזוהר), ולכן היא קשורה לשורש הבריאה וליכולת לייצר ולקבל פרנסה בעולם הגשמי. האות ה' מסמלת גם את המקום של שפע אינסופי, וכאשר האדם פועל בצורה נכונה, הוא פותח את השערים לשפע מלמעלה.

הקשר בין 'פרנסה' ומשמעותה בקבלה:

על פי הקבלה, הפרנסה קשורה ישירות לשפע הרוחני שמגיע מהקב"ה דרך ספירת ה"מלכות". הפרנסה היא סוג של "ירידת השפע" מלמעלה אל העולם הזה, המתגשמת דרך האדם, אך רק כשהאדם פועל בהתאם לרצון העליון ובענווה. המילה "פרנסה" מתארת את התהליך הזה של ירידת השפע, שבו האדם נדרש לפתוח את הכלי, לקבל את השפע ולהשתמש בו בצורה נבונה ומוסרית.

בחסידות מדגישים שלמרות שפרנסה נראית כדבר חומרי וגשמי, היא תלויה בראש ובראשונה במקורות רוחניים. כל מה שאדם מרוויח, נובע מהכוונה האלוקית, ולכן התפילה על פרנסה היא כלי חיוני, שמחבר את המאמץ הגשמי עם הכוחות הרוחניים שמניעים את השפע בעולם.

לכן, הפרנסה תלויה באיזון בין השתדלות גשמית לבין ביטחון בה' ובאמונה שפרנסתו של אדם נקבעת מלמעלה.

תכשיטי שפע הפרנסה שלכם

הזמינו עכשיו את תכשיטי שפע פרנסה במשלוח מהיר לכל רחבי הארץ. לחצו כאן והזמינו עכשיו